Поиск
  • Uliana Kolodii

PR vs Marketing. У чому відмінності?

Пост обновлен окт. 7


PR та маркетинг - в чому різниця? Де закінчуються функції маркетолога та починаються піарника? Хто за що відповідає? Досить часто навіть власники бізнесу та директори компаній не знають чітких відповідей на ці запитання.


Ми описали основні відмінності між маркетингом та піаром:


Мета


Маркетинг має за мету збільшення кількості клієнтів, відповідно - зростання доходу компанії. Виключно економічний показник.


PR ставить за мету зростання показника соціального. Головним завданням PR є побудова та підтримування репутації бренду.


Цільова аудиторія (ЦА)


Маркетинг орієнтований на потенційних, існуючих та колишніх клієнтів. Всі активності пов‘язані зі збільшенням або утриманням цієї ЦА.


PR орієнтований на значно ширшу аудиторію, включаючи ЗМі, професійні асоціації, державні органи влади, лідерів думок, неурядові організації, партнерів та ін.


Стиль подачі інформації


Маркетинг говорить прямо: «Є товар Х, він хороший, купляйте». Наприклад, фармкомпанія випускає на ринок новий препарат від головного болю. Готує рекламний ролик на ТБ, рекламу в інтернет та мережею аптек.


PR не продає прямо, він знаходить вигоду для ЦА і доносить її нерекламними повідомленнями. Наприклад, для того, щоб розповісти про той же препарат від головного болю, піарник пише статтю для ЗМІ. В матеріалі подає наукові факти про причини та насідки головного болю, дає статистику по регіону чи країні, а новину про новий препарат подає в коментарі експерта лише як один із можливих методів боротьби з проблемою.


Вартість


Маркетингові активності, як правило, потребують бюджету. І чим більший бюджет, тим кращі результати.


PR буває безкоштовним. Далеко не завжди, але досить часто. Якщо варіант без бюджету можливий, то відсутність грошей глобально не впливає на результат.


Зворотний зв‘язок


Маркетингу буває достатньо адресувати повідомдення в односторонньому порядку.


PR завжди орієнтований на діалог. Тут вкрай важлива реакція суспільства, професійної спільноти, ЗМІ і т.п.


Строки

Маркетинг миттєвий. Запустили рекламну кампанію 👉отримали клієнтів 👉 зупинили рекламу 👉забули і побігли далі.


PR довготривалий. Репутація створюється роками. Але й живе вона десятиліттями, а то й віками. Репутація потребує постійного «підживлення». Запустити pr-кампанію, заявити про себе і ... зникнути з публічного простору? Про вас забудуть вже наступного тижня.


Оцінка ефективності


Маркетинг передбачає чіткі KPI (ключові показники ефективності). Тут можна легко порахувати, наприклад, кількість конверсій. Аналітика без проблем показує який маркетинговий інструмент продає, а який - ні. Також можна вирахувати скільки грошей було витрачено на маркетингові активності і скільки прибутку вони принесли.


PR оцінити доволі складніше. Що найкраще спрацювало для репутації: стаття у друкованому виданні, на сайті, нещодавній тренінг вашого експерта чи проведення благодійної акції? Тим не менш, поміряти ефективність pr- активностей можна, але багато показників передбачають суттєві похибки. Наприклад трафік на сайт ЗМІ (при відсутності доступу до детальної аналітики) беруть як показник кількості контактів з опублікованим на ньому матеріалом, але ж ми розуміємо, що не всі відвідувачі сайту могли прочитати саме вашу статтю. Також величезною помилкою є оцінювання діяльності піарника в кількості клієнтів. Якщо говорити про оцінку загального стану PR-діяльності компанії, то показовим є дослідження впізнавансті та репутації бренду. Його рекомендую проводити регулярно для відстежування динаміки. Даємо 100% відкриєте для себе багато цікавого.

Просмотров: 9

© 2019 UK Communications. Всі права захищено.