Поиск
  • Uliana Kolodii

Як створити ефективну презентацію?

Пост обновлен окт. 7


Важко уявити собі публічну діяльність без публічних виступів. А значить – без вміння триматись на публіці, ораторських здібностей та майстерності проведення презентацій.


Оскільки через зір ми сприймаємо 90% інформації, то саме візуальній частині варто приділити особливу увагу. Сьогодні говоримо про те, якою має бути ваша презентація, щоб «зачепити» слухачів, на що звернути увагу та чого допускати не можна в жодному випадку.


Тема та мета виступу

Навіть, якщо строки горять, не потрібно починати створення презентації одразу зі слайдів. Стоп. Зупиніться, видихніть, зберіться з думками та чітко сформулюйте тему свого виступу. Власне те, про що ви говоритимете. Вмістіть тему у одне речення, бажано не більше 5 слів. Далі – сформулюйте мету - дайте відповідь на питання «для чого?» ви виступатимете. Чим конкретнішою буде мета, тим краще. Зауважте, що «підкорити присутніх в залі та бути зіркою на сцені» – це не мета.

Структура і ключові меседжі

Визначились про що говоритимете? Чудово, але й тут ще рано братись за слайди. Тепер пишемо детальний план презентації – власне, ЩО ви говоритимете. Пописуємо основні меседжі, які ви хочете донести аудиторії, додаємо фактаж, аналітику, приклади із практики. Розбиваємо ваш виступ на пункти, які між собою логічно поєднуються. Викидаємо зайву інформацію.


Креативимо в міру

Тепер можна приступити до створення слайдів. Спробуйте зробити ваше зображення максимально простим, але разом з тим – інформативним. Не перенасичуйте слайди візуальними елементами та текстом. Використовуйте не більше 3-х візуальних елементів на одному слайді і якомога менше тексту. Якщо доречно, спробуйте додати вашій презентації метафоричності. Можете використовувати цитати, але не перенасичуйте, ми в UK communications не радимо використовувати більше 2-х цитат під час виступу.


Одна думка - один слайд

Не треба в один слайд намагатись помістити все, що вам хочеться озвучити. Не навантажуйте слухачів інформацією, не заплутуйте та не розсіюйте їхню увагу. Один пункт вашої текстової презентації має вміститись у один слайд візуальної. Дотримуйтесь цього правила.


Спіч не дублює зображення

Ви доносите інформацію через різні канали сприйняття – зір та слух, не дублюйте дані. Не потрібно розповідати про переваги вашої компанії і супроводжувати розповідь діаграмою «переваги компанії», краще покажіть реальні фото з тімбілдингу (якщо мова йде про корпоративну культуру) чи відгуки клієнтів (якщо мова про клієнтський сервіс).


Один слайд – одна хвилина

Ну максимум дві. Не поспішайте, але й не затягуйте час - зберігайте динаміку виступу, інакше ризикуєте приспати аудиторію. Ще в текстовому варіанті намагайтесь максимально скоротити виступ, залишивши найважливішу інформацію. Робіть презентацію з розрахунку на те, що увага слухачів буде сконцентрована на вашій презентації максимум перших 15 хвилин. Намагайтесь вмістити в цей час ключові посили і найвагоміші дані.


Зацікавте

Дайте слухачам одразу зрозуміти про що йтиме мова, зорієнтуйте, чим ваш спіч корисний для них, яку вигоду вони отримають, послухавши вас.


Текст

Не використовуйте більше 3-х шрифтів в презентації. Не пишіть на одному слайді жирним, курсивом, капслоком. Дотримуйтесь однієї кольорової гами. Не зловживайте знаками оклику.


Колір

Використовуйте не більше 3-х кольорів, які гармонійно поєднуються. Простіше, коли є корпоративні кольори, в межах яких можна працювати. Якщо ж таких немає і ви не впевнені у своєму творчому баченні, краще загугліть таблицю поєднання кольорів.


Контрастність

Не забувайте про контраст, бо навіть найшедевральніший текст та найгеніальніший візуал втрачають сенс, коли їх неможливо розгледіти на екрані. Особливо прискіпливо звертайте на це увагу, якщо презентація планується з проектором. Пам’ятайте, що найбільш контрастним є світлий текст на темному фоні.


Залишайтесь собою

Робіть подачу своєї презентації максимально комфортною саме для вас. Якщо вам не властиво розсипати жартами, не потрібно їх включати в свій виступ. І навпаки, якщо по характеру ви весельчак та багаті на гостре слівце, не ховайте це за серйозною маскою. Будьте собою, аудиторія це відчує і оцінить. Детальніше про образ спікера під час презентації ми поговоримо в наступних публікаціях UK communications.


Робіть висновки

Підсумовуйте свій виступ короткими узагальнюючими тезами – так ви підкреслите змістовність свого спічу. Не змушуйте аудиторію самим згадувати про що йшла мова та робити висновки.


Репетируйте виступ

Обов’язково проговорюйте виступ у поєднанні із презентацією. Це допоможе структурувати ваші думки та синхронізувати їх із візуальною частиною. Прорепетирувавши декілька разів спіч малоймовірно, що ви заплутаєтесь у слайдах чи стрибатимете з однієї думки на іншу. І навпаки – відмовитесь від репетиції, швидше за все, вийде не презентація, а каламбур.

Просмотров: 12

© 2019 UK Communications. Всі права захищено.