Поиск
  • Uliana Kolodii

Як виміряти ефективність PR?

«Головним болем» багатьох бізнесів є питання ефективності PR. Уявімо, що ви вже погодились – піар потрібен, ви навіть найняли піарника чи агенцію, які регулярно подають вам кілометрові звіти зі скріншотами статей та постів в соцмережах. Ви витратили вже чимало коштів на піар, але досі не розумієте чи правильно рухаєтесь. На жаль, такі ситуації трапляються частіше, ніж того б хотілось. Ми переконані – кожен клієнт має розуміти за що він платить і як «поміряти» ефективність. PR – це інвестиція, і теж має вимірюватись конкретними цифрами. Тільки так можна оцінити результативність.


То на що ж звертати увагу при оцінюванні PR?


Ключові моменти:


1. Впізнаваність бренду.


Якщо ви «на старті», логічно, що на початку роботи впізнаваність вашого бренду рівна 0. Але якщо ви вже певний час працюєте, але досі не розумієте наскільки впізнаваними є ваш бренд, треба визначити точку старту – відштовхуючись від неї, ви в подальшому вимірюватимете ефективність роботи. Якщо є фінансова можливість, можна провести повноцінне професійне дослідження впізнаваності бренду. І це найкращий і найпоказовіший варіант. Але якщо бюджет обмежений, можете обійтись самстійними опитуваннями через розсилки, гугл-форми, соцмережі – так, результат не буде таким репрезентативним, але бодай якесь розуміння рівня вашої впізнаваності у вас з’явиться.


2. Кількість і тональність згадувань про вас та ваш бренд.


На щастя, зараз існує багато доступних систем моніторингу ЗМІ та соцмереж, які дозволяють «підтягнути» усі згадування як про вас, так і про ваших конкурентів. Не хочете витрачати на це кошти – в допомогу вам безкоштовні чат-боти, функціонал набагато обмеженіший, але все ж краще, ніж нічого. Що важливо – тут головне не лише цифри, тобто кількість згадувань, а й тональність – бо ж і згадати можуть «незлим тихим», але це доволі сумнівний піар.


3. Охоплення аудиторії, кількість взаємодій.


Це те, що без проблем можна в соціальних мережах. Зі ЗМІ – проблематичніше, але хоча б орієнтовно можна. Маючи ці цифри, ви можете порівнювати показники. Все просто – охоплення та кількість взаємодій падає – шукаєте причину та коригуєте стратегію.


4. PR value.


Цей показник «вартості» піару. Якщо, наприклад, матеріал про Вас з’явився у певному ЗМІ органічним шляхом (не на комерційних умовах), то ці «зекономлені» кошти і є ваша PR value.


5. NPS (англ. Net Promoter Score) – показник лояльності ваших клієнтів.

Звучить складно, але насправді все доволі просто. Ви задаєте своїм кілєнтам одне питання «Чи готові ви рекомендувати наш бренд своїм знайомим». І даєте можливість відповісти за 10бальною шкалою, де 10 – так, безперечно, готовий (означає, що у вас все супер-класно), а 0 – ні, в жодному разі (і це неабиякий трабл для вас). Відповіді збираєте, оцінюєте, робите висновки і або продовжуєте в тому ж дусі, або коригуєте стратегію.


6. Кількість «вхідних» запитів.


Якщо, наприклад, ще півроку чи рік тому ви стукали у двері до журналістів, щоб у вас взяли коментар, а повідомленню в соцмережі тішились як мала дитина, а зараз маєте в тиждень декілька запитів від ЗМІ і завалений дірект – рухаєтесь у правильному напрямку. І це теж можна і варто переводити в конкретні показники та цифри.

І ще, що важливо – не очікуйте ефективності від PR через тиждень чи місяць після старту, вимірювати ефективність PR доцільно не раніше, ніж через півроку від запуску.


Друге – не вимірюйте PR отриманою виручкою, PR – це не про продажі. Але це вже тема наступного посту.

Просмотров: 1

© 2019 UK Communications. Всі права захищено.